Lemontree, ict-dienstverlener gespecialiseerd in cloud toepassingen, is een samenwerking aangegaan met netwerkorganisatie Fundis. Lemontree levert elf ondernemingen die aangesloten zijn bij Fundis een toegankelijk werkplekconcept onder de naam Onedesk Mobile. Ruim dertienhonderd medewerkers hebben dankzij de samenwerking altijd en overal de beschikking over voor hen relevante werkapplicaties.
In het Onedesk Mobile-concept van Lemontree is Microsoft Office 365 geïntegreerd en toegankelijk gemaakt via een dashboard. Voor het beschikbaar stellen van bedrijfsapplicaties wordt gebruik gemaakt van Microsoft Azure. Lemontree is voor de elf Fundis/ondernemingen verantwoordelijk voor het beheer van de Azure cloud back-end omgeving. Het draagt samen met partner Southernhill zorg voor de implementatie en het beheer van de lokale bekabelde en draadloze netwerkinfrastructuur.
‘Niet alle elf ondernemingen van Fundis hebben dezelfde ict-structuur en inrichting’, zegt Saskia Otten, manager backoffice bij Fundis Services. ‘Omdat ict voor Fundis missie-kritisch is, zochten we naar een concept met een zeer hoge betrouwbaarheid, focus op productiviteit van de medewerker en een eenvoudig te gebruiken werkplek. Het Onedesk Mobile-concept van Lemontree biedt Fundis medewerkers een gebruikersvriendelijke werkplek die altijd en overal toegankelijk is vanaf meerdere devices’, aldus Otten.
Op maat
Voor elk van de ondernemingen van Fundis is de online werkplek op maat gesneden. Dit betekent dat medewerkers alleen de applicaties zien die ze nodig hebben. Via een overzichtelijke tegelpagina kunnen medewerkers heel gemakkelijk de voor hen benodigde applicaties aanklikken en gebruiken.
Desgewenst kan vaste en mobiele telefonie aan de werkplek worden gekoppeld. Medewerkers kunnen via één telefoonnummer overal bereikbaar zijn en beschikken over alle telefoniefunctionaliteiten die men op kantoor gewend is. Het Lemontree-concept biedt ook de mogelijkheid voor telefonie en conferencing via de pc of via andere devices.