NEH gaat samenwerken met telefonie-provider Tele2 op het gebied van de hosted voice-oplossingen van de laatste. In eerste instantie gaat de ict-dienstverlener gericht op woningcorporaties de oplossing binnen de eigen organisatie implementeren. Als dit naar wens werkt, gaat NEH de oplossing ook aan zijn ruim vijftig corporatieklanten aanbieden.
Klanten van ict-dienstverlener gericht op woningcorporaties NEH vroegen regelmatig naar geïntegreerde vaste mobiel hosted telefonie-oplossingen. Om die reden besloot de dienstverlener om op zoek te gaan naar een partij die op dit gebied een partnership aan wilde gaan. Na grondig marktonderzoek besloot NEH te kiezen voor telecomdienstverlener Tele2. Deze lanceerde Hosted Voice in 2012, een telefooncentrale uit de cloud, waarbij vaste en mobiele telefonie zijn geïntegreerd.
Naast het feit dat deze oplossing 30 tot 70 procent lager ligt qua telefoonkosten, kunnen gebruikers, door de juiste mix van vaste/mobiele spraak-, data- en internetdiensten, op ieder moment en vanaf elke locatie gebruikmaken van de telefoonoplossing. ‘De vast-mobiel integratie wordt door Hosted Voice van Tele2 redundant uitgevoerd’, licht NEH-woordvoerder Martijn Drost toe. ‘Dit betekent dat ook als je pand afbrandt, je als organisatie altijd bereikbaar blijft voor je klanten. Tele2 levert daarnaast een schaalbare oplossing die perfect aansluit op de dienstverlening van NEH voor woningcorporaties, waar deze bij NEH altijd betalen per gebruiker per maand.’
Verder is er ook een match op het gebied van organisatiecultuur. ‘Tele2 als organisatie sprak NEH erg aan vanwege de laagdrempeligheid en korte lijnen die zij met hun partners hebben. Daarnaast begrijpen ze wat de zakelijke markt op dit moment nodig heeft en anticiperen zij hier goed op’, aldus Drost.
Uitproberen
NEH gaat de oplossing eerst binnen de eigen organisatie implementeren en gaat hier zelf mee werken. Als de hosted voice-oplossing naar tevredenheid werkt, gaat de it-dienstverlener dit ook aan zijn klanten aanbieden. Op die manier hoeven woningcorporaties niet meer te investeren in een eigen telefooncentrale. Daarnaast is NEH van mening dat hosted voice hoort bij de werkplek van de toekomst, waarbij meer functionaliteiten tegen lagere kosten van groot belang zijn.
klanten NEH
NEH heeft ruim vijftig corporatieklanten, zoals WSG uit Geertruidenberg, Woningbouwvereniging Vecht en Omstreken en SWB Lienden. Daarnaast kondigde de it-dienstverlener onlangs aan dat ook woningcorporatie Area uit Uden heeft besloten haar kantoorautomatisering onder te brengen in de cloud van NEH Shared Services uit Leusden.