Softwareleverancier Avaya introduceert de Avaya Snapp Store. Een e-commerce appstore voor zakelijke communicatie. Naast de appstore voor bedrijven lanceert de leverancier ook zijn nieuwe technologische platform Avaya Breeze. Met dit platform kunnen bedrijven mobiele, klantgerichte en cloudmigratie-applicaties ontwikkelen ter ondersteuning en realisatie van digitale transformatiedoeleinden.
Softwareleverancier kondigt een nieuw ontwikkelplatform aan dat is doorontwikkeld vanuit het Avaya Engagement Development Platform. Het nieuwe platform, genaamd Avaya Breeze, moet een nieuwe en vereenvoudigde ontwikkelingsmethodiek bieden voor zakelijke communicatie-applicaties. Daarnaast beschikt het over een ingebouwde functionaliteit om tegemoet te komen aan de toenemende behoeften van klanten op het gebied van mobiel en hybride en/of hosted cloud.
Het platform integreert communicatie en collegiale samenwerking in workflows, bedrijfsprocessen en bestaande applicaties. Zo creëren bedrijven direct meerwaarde en geven ze verdere invulling aan hun digitale strategieën. Het open framework stelt organisaties in staat handmatige processen te automatiseren. Daarbij is ontwikkeling van workflow-georiënteerde applicaties een kwestie van uren of dagen, en niet meer van maanden.
Zakelijke appstore
Om klanten beter te ondersteunen, heeft het softwarebedrijf de Avaya Snapp Store geopend: Een digitale marktplaats voor Avaya Breeze-applicaties. Deze moet een geïntegreerde, eenduidige klantervaring via browsers en native smart apps faciliteren.
Via de appstore hebben klanten direct toegang tot alle Avaya Breeze-applicaties die gemakkelijk kunnen worden ingezet om gebruikerservaringen te verbeteren. Beide bouwen voort op Avaya’s succesvolle transitie naar leverancier van software, systemen en services voor bedrijfscommunicatie, waarmee het in het eerste boekkwartaal 73 procent van zijn omzet behaalde.
Onderscheidende factor
Het bedrijf is naar eigen zeggen de enige leverancier die zich toespitst op complexe bedrijfscommunicatievragen, gebruikmakend van open en mobiele softwareplatforms, en ondersteund door een netwerkinfrastructuur. Daarmee ziet het bedrijf zichzelf als ideale partner voor bedrijven die de transitie maken naar een digitale organisatie.
De nieuwe oplossingen spelen volgens managing director Avaya Nederland Melvin Harmsen bovendien in op het veranderde gedrag en de nieuwe wensen van Avaya’s digitale klanten. ‘Snelheid is dé onderscheidende factor voor zakelijke transformatie. Bedrijven moeten klantwensen in no-time kunnen doorgronden, voorspellen en beantwoorden.’ Volgens hem ondersteunt Avaya klanten hierbij met de aangekondigde nieuwe technologieën.