Met 21 zogeheten showcases laat ict-vakbeurs CeBIT zien hoe bedrijven met behulp van internet of thngs (IoT) en smart data hun zakelijke modellen kunnen herdefiniëren om succesvol te blijven in de toekomst. Bezoekers aan de ict-vakbeurs in Hannover, die vandaag is begonnen, kunnen met behulp van een app hun eigen tour samenstellen.
CeBIT profileert zich vanaf dit jaar als een platform voor de digitalisering van de economie en de samenleving. Daarbij is het uitgangspunt dat standhouders meer dan in voorgaande jaren showcases van gebruikerstoepassingen laten zien: wat is er allemaal mogelijk met nieuwe ontwikkelingen, zoals IoT en smart data.
Bezoekers aan de CeBIT kunnen een app downloaden waarmee ze een bericht binnenkrijgen op het moment dat zij een van de 21 showcases passeren. Ook kunnen ze er hun eigen rondgang mee bepalen.
Wijn en voetbal
Tot de 21 ‘ict-vitrines’ behoort bijvoorbeeld Tracovinoa, ontwikkeld door Myomega en Intel. Wijnboeren kunnen met deze oplossing, waarbij sensoren in een wijngaard gegevens naar een app doorsturen over aspecten als temperatuur, lucht- en bodemvochtigheid en lichtintensiteit, sneller actie ondernemen indien dat nodig is.
SAP laat een app zien waarmee bezoekers van een voetbalwedstrijd hun plek in het stadion kunnen vinden en van te voren al drinken en eten kunnen bestellen. Ook kunnen ze informatie krijgen over hoe lang de files zijn na afloop van de wedstrijd en of er extra busvervoer worden ingezet. SAP test de app in de Allianz Arena in München.
De grootste ict-vakbeurs ter wereld vindt plaats van 14 tot en met 18 maart in het Duitse Hannover. Net als vorig jaar is het hoofdthema De digitale economie, samengevoegd tot het neologisme d!conomy. CeBIT verwacht het aantal bezoekers van 2015 (221.000) te kunnen overtreffen.
Lees ook: CeBIT wil meer zijn dan een computerbeurs
Gratis naar de CeBIT: klik HIER.