Leverancier van cms-, e-commerce- en online marketingoplossingen Kentico stelt Bart Omlo aan als nieuwe salesdirecteur voor de EMEA-regio en Latijns Amerika. Omlo dankt de nieuwe aanstelling aan zijn succes in de Benelux-regio waar hij in krap een jaar tijd een flinke groei realiseerde.
Omlo werkt sinds april 2015 voor de Benelux-tak van Kentico en heeft in korte tijd de nodige successen geboekt. Zo werd het aantal partners in de Benelux uitgebreid met onder meer met Uselab, Dotcontrol, Avanade, Modern Media en Emakina. Ook het aantal nieuwe klanten is fors toegenomen met aansprekende klanten zoals het ROCvA, Vilans en het Radboud UMC.
In zijn nieuwe rol als salesdirecteur voor EMEA en Latijns Amerika is Omlo verantwoordelijk voor de directe en indirecte verkoop, het accountmanagement, de salesstrategie en de business development in de diverse landen in zijn regio. Hij stuurt daarbij bij een salesteam aan met medewerkers in het Verenigd Koninkrijk, Tsjechië en Nederland. Tevens blijft hij ook het directe aanspreekpunt voor de Benelux en Nordics.
Digitale transformatie
Volgens Omlo liggen er in de EMEA-regio grote kansen voor Kentico. Twee nieuwe accountmanagers zijn reeds aan het EMEA-salesteam toegevoegd om die kansen te benutten. ‘Organisaties bevinden zich momenteel in een transformatieproces, waarbij ze zich in toenemende mate richten op online contact en digitale dienstverlening. Kentico is als totaaloplossing voor online marketing, e-commerce en cms uitstekend gepositioneerd om bedrijven in dat proces bij te staan,’ zegt Omlo. ‘We hebben een goed product, een groot partnernetwerk en een groeiend aantal tevreden klanten die onze oplossingen effectief benutten. Ik kijk ernaar uit om meer organisaties te laten zien hoe ze succesvol kunnen zijn met Kentico.’
Omlo is ongeveer vijftien jaar actief op het snijvlak van techniek en marketing. Voordat hij bij Kentico aan de slag ging was hij onder andere ceo bij HintTech, implementatiepartner voor geïntegreerde marketingoplossingen.