Op het GSM Mobile World Congress in Barcelona, heeft Adobe, Adobe Experience Manager Mobile aangekondigd. Het vereenvoudigt werkprocessen om zo gemakkelijk aantrekkelijke mobiele apps te bieden.
Adobe Experience Manager Mobile vereenvoudigt het bouwen en beheren van intuïtieve en aantrekkelijke mobiele apps, die net zo makkelijk te gebruiken zijn als consumenten-apps. Adobe Experience Manager Mobile stelt ontwikkelaars in staat om de functionaliteit van deze apps te vergroten door ze te verbinden met bedrijfskritische data en systemen zoals customer relationship management (crm) en enterprise resource planning (erp).
De oplossing lost specifieke uitdagingen op voor bedrijven in de retail, industrie, media en entertainment, financiële dienstverlening, reisbranche en zorgsector. Bedrijven kunnen nu bestaande of nieuwe content toevoegen vanuit elk content management systeem of digital asset management systeem om een nieuw mobiel app-kanaal te creëren. Dezelfde content, workflows en teams kunnen worden ingezet voor verschillende websites en apps.
Designers en marketeers kunnen met Adobe Experience Manager Mobile razendsnel apps voor iOS, Android en Windows creëren. Als de app eenmaal is gebouwd, kunnen ontwikkelaars Cordova device api’s en verschillende plug-ins gebruiken om kritische bedrijfssystemen zoals crm en erp, voor personalisatie en dataopslag, te koppelen aan de app.
Adobe Experience Manager Mobile heeft een centraal dashboard waardoor het eenvoudig is om een grote hoeveelheid apps binnen een bedrijf te beheren en te updaten. Door de koppeling met Adobe Analytics kunnen bedrijven app-prestaties analyseren en optimaliseren zonder extra kosten te maken