Scholten Awater stopt aan het eind van dit seizoen als hoofdsponsor van de Nijmeegse eredivisievoetbalclub N.E.C. Beide partijen hebben na een evaluatie vastgesteld dat de gezamenlijke doelstellingen van het hoofdsponsorschap na vier jaar bereikt zijn. De hardwaredienstverlener voor Nederland blijft wel verbonden aan de club. In welke vorm het partnerschap blijft bestaan, wordt later bepaald.
Scholten Awater prijkt sinds augustus 2012 op het shirt van N.E.C. en heeft in deze periode de sportieve ups-and-downs van de club van dichtbij meegemaakt. Van degradatie uit de eredivisie tot aan het kampioenschap in de Jupiler League en natuurlijk de succesvolle rentree dit seizoen. Na vier jaar intensief samenwerken maakt Scholten Awater nu echter ruimte voor een nieuwe hoofdsponsor.
Bart van Ingen, algemeen directeur van N.E.C.: ‘Scholten Awater is voor ons altijd een voorbeeldpartner geweest. Een Nijmeegse organisatie die de club in goede en slechte tijden is blijven steunen. De samenwerking gaat veel verder dan alleen shirtreclame. We hebben van het begin af aan gewerkt met concrete verkoop- en marketingdoelstellingen en met een plan van aanpak.’
Volgens Van Ingen is het altijd een gezamenlijke onderneming geweest om zo waarde voor elkaar te creëren, niet alleen financieel, maar zeker ook maatschappelijk. Hij spreekt over het opzetten van een ‘gezamenlijke business case waar de opvolgers van Scholten Awater ook veel plezier aan gaan beleven.’
Ik neem toch aan dat N.E.C. hier goed ziek van is. Waar vind je in deze moeilijke tijden nou nog een voorbeeldhoofdsponsor?