De Zweedse dataopslag- en beheerspecialist Proact gaat de it- en disaster recovery-omgeving van de Utrechtse it-dienstverlener Ymor beheren. Daarnaast ondersteunt Proact zijn klant bij de stap naar de cloud. Vanaf eind februari gaat Proact de Ymor-omgeving beheren. Het contract heeft een looptijd van drie jaar.
It-dienstverlener Ymor uit Utrecht wilde zich meer kunnen focussen op de doorontwikkeling van zijn product- en dienstenportfolio. Om die reden zocht de dienstverlener naar een manier om op het gebied van zijn it-infrastructuur ontzorgd te worden. Ymor besloot daarom zijn it- en disaster recovery-omgeving uit te besteden aan de Zweedse dataopslag- en beheerspecialist Proact.
Martin Herrman, manager DevOps bij Ymor, legt uit dat er naar verschillende partijen is gekeken om hen te ontzorgen. De keus viel volgens hem uiteindelijk op Proact door de professionaliteit en expertise van de specialist. ‘Daarnaast is de culturele match van doorslaggevend belang geweest. Pragmatiek en flexibiliteit worden toegepast met als doel het bereiken van het beste resultaat voor de klant.’
In fases naar cloud
Ymor zet inmiddels ook de stap naar de cloud in afgebakende fases. Volgens Herrman past Proact ook bij die doelstelling: ‘We zien Proact als een flexibele partner waarmee we snel kunnen schakelen, met veel expertise op het gebied van datacenter-oplossingen en cloud services.’
De Ymor-omgeving wordt vanaf eind februari dit jaar uitbesteed aan Proact. Het contract is getekend voor 36 maanden.