Channelweb zet de winnaars van de Channel Awards 2015 in het zonnetje. De partijen die in november 2015 een Channel Award in de wacht wisten te slepen, vertellen in losse interviews over het winnen van de prijs en de plannen van het bedrijf voor het komende jaar. Xtandit won in de resellercategorie de award voor Specialized Reseller of the Year. Edwin Jongsma, commercieel directeur bij Xtandit, legt uit hoe het bedrijf de groeiende behoefte aan storage de komende jaren helpt vorm te geven.
Wat betekent het winnen van een Channel Award voor jullie?
Dat is iets waar wij enorm trots op zijn. Je wordt ten eerste al niet zomaar genomineerd. Een nominatie betekent al dat iemand vindt dat je ergens in bent uitgeblonken. Als je de award dan ook nog wint, dan is dat natuurlijk geweldig voor alle medewerkers in het bedrijf. Hun inspanningen worden beloond met een mooie Channel Award. Daarnaast is dit iets waarmee we aan huidige en toekomstige klanten kunnen aantonen dat wij onderscheidend in de markt zijn.
Hoe hebben jullie de avond ervaren?
Ik heb de award in ontvangst mogen nemen en ik ben hartstikke positief over de avond. Er was een goede opkomst, het was goed georganiseerd in een mooie ruimte. Tussen de gangen door werden de awards uitgereikt en elke winnaar kreeg de mogelijkheid iets te zeggen. Het was een leuke avond om te netwerken en om bij te praten met mensen die je minder vaak ziet.
Wat hebben jullie het afgelopen jaar gedaan wat jullie onderscheidend maakt in het kanaal?
Zover ik weet, zijn wij door Xerox Nederland aangedragen in de categorie Specialized Reseller of the Year. Hun motivatie daarvoor was met name de samenwerking die wij opzoeken om gezamenlijk tot een maximaal resultaat en operational excellence te komen. Ik denk dat dat vandaag de dag heel belangrijk is, omdat je met alle partners werkt voor het ontwikkelen van een eindoplossing. De mate waarin je dat doet, bepaalt je succes. Je kan niet alles alleen en daarom is het belangrijk goede partners om je heen te verzamelen, waarmee je je positie kan versterken.
Wat gaan zijn jullie plannen voor 2016?
Ons plan is om meer te focussen op managed print services, één van onze specialisaties. Daarmee kunnen klanten printers op afstand beheren. Het is voor organisaties nieuw om niet alleen te kijken naar de infrastructuur, maar ook te kijken hoe prints tot stand komen. Je kijkt daarbij dus meer naar de bedrijfsprocessen en naar wat de behoeften zijn bij printen. Eigenlijk kan je zeggen dat wij klanten helpen om minder te printen. Wij bekijken hoe organisaties de rol van een document anders kunnen inrichten in een bedrijfsproces. Je kan namelijk je ogen niet sluiten voor de digitale ontwikkelingen, waardoor minder papier gebruikt hoeft te worden. Veel klanten worstelen er nog mee hoe ze dat moeten aanpakken, dus wij helpen ze daarbij. Daarom gaan we dit jaar ons al rijke solutions assortiment verder uitbreiden met nieuwe software oplossingen rondom het vraagstuk digitaliseren van informatie en documenten.
Wat gaan jullie op ICT-gebied betekenen voor het verkoopkanaal?
We streven na devices binnen een organisatie beter aan te laten sluiten op bedrijfsapplicaties, zodat het mogelijk wordt om meer digitaal te werken. Maar op het moment dat wij bij onze klanten digitaal werken meer promoten, komt er aan de ict-kant meer behoefte om storage-oplossingen uit te breiden. Alles wat op papier staat, wordt dan immers digitaal opgeslagen. Wij helpen organisaties daarom de groeiende behoefte naar storage de komende jaren vorm te geven. Met een document management systeem (dms) kunnen organisaties digitale informatie beter structureren en hiermee data reduceren. Veel digitale documenten staan vaak in meervoud opgeslagen en dat is simpel op te lossen met een dms.
Hoe gaan jullie ervoor zorgen dat jullie volgend jaar opnieuw een Channel award winnen?
We hopen dit jaar met dezelfde passie en energie weer onze doelstellingen te realiseren en hopelijk worden we dan weer genomineerd en gaan we weer winnen.