Online fraude is volgens staatssecretaris Veiligheid & Justitie, Klaas Dijkhoff, steeds lastiger te herkennen. Hiervoor is een betere campagne nodig. Dijkhoff wil net zo’n ‘catchy’ campagne als de BOB-campagne. Het ministerie is nog opzoek naar die ene ‘catch phrase’ waardoor iedereen gelijk snapt hoe het zit.
Staatssecretaris van het Ministerie van Veiligheid & Justitie Klaas Dijkhof wil een betere campagne voor de ict. Nederland loopt internationaal gezien voor als het gaat om computerbeveiliging maar dit kan nog een stuk beter. Online fraude is volgens Dijkhoff steeds slechter te herkennen: ‘De tijd van de foute logo’s en grote spelfouten is voorbij’. Dit zei hij over e-mails waarmee criminelen mensen geld proberen over te laten maken. Er is dus een BOB-campagne nodig voor de ict. ‘We proberen het, maar hebben nog niet zoiets catchy bedacht als de BOB-campagne.’
Kan aan mij liggen, maar ik zie het verband niet zo. Dat heb ik wel met meer dingen waar Dijkhoff bij betrokken is.
Dijkhoff is een BEP. (Bewust Eigenzinnig Persoon)