'Social media' speelt een steeds grotere rol in het leven van mensen. Hier moet de zakelijke wereld iets mee. Het boek 'Zakelijke doelen bereiken met social media', geschreven door Marco Frijlink en Wilco Verdoold, is bedoeld om bedrijven te helpen bij het inzetten van social media. De auteurs gaan in hun boek in op de geschiedenis van dit fenomeen en geven uitleg over content en het online adverteren.
De schrijvers adviseren om van tevoren vast te stellen wat het doel is van het inzetten van social media. Naar aanleiding van onderzoek hebben ze twaalf doelen opgesteld; voorbeelden hiervan zijn klanten behouden, marktinzicht vergroten of productiviteit verhogen. Samen met negen andere social media-experts hebben de schrijvers voor elk doel vier activiteiten opgesteld die daarbij horen. Met dit ‘Social Media Business Model’ kun je social media-activiteiten kiezen aan de hand van je vastgestelde doelstellingen. Het boek is dan ook opgedeeld aan de hand van deze twaalf doelstellingen.
Het belangrijkste punt als het gaat over het kiezen van kanalen is wat de schrijvers betreft: ‘Je bent actief op de kanalen waarop je doelgroep actief is’. Profiteer ook van de voorbeelden van anderen. Observeren lijkt namelijk een voor de hand liggende stap en veel bedrijven slaan hem over. Er valt echter veel te leren van de ervaringen van andere bedrijven. Verder worden er tips gegeven over tools voor social media en staan de belangrijkste social media-kanalen uitgebreid uitgelegd. Dit inclusief woordenlijst van termen die gebruikt worden.
Boek
‘Zakelijke doelen bereiken met social media’ is geschreven door Marco Frijlink en Wilco Verdoold. Het boek bestaande uit 192 pagina’s (ISBN 978 90 470 0793 7) is uitgegeven door Business Contact, dat een onderdeel is van uitgeverij Atlas Contact. De paperback kost 21,99 euro de e-bookversie (978 90 470 0794 4) is voor 17,99 euro verkrijgbaar.