It-dienstverlener Info Support uit Veenendaal heeft de architectuur van Translink vernieuwd. Hiervoor is het cms XperienCentral van GX Software geïmplementeerd. Het cms maakt een kortere ontwikkeltijd van nieuwe functionaliteiten mogelijk. Hiermee wil de organisatie achter de ov-chipkaart beter inspelen op de wensen van reizigers en vervoerders. Daarnaast levert de architectuur een kostenreductie.
Info Support heeft de architertuur van de website van ov-chipkaart vereenvoudigd. De website draait nu op het cms XperienCentral van GX Software. Hiermee kan het bedrijf zelf nieuwe functionaliteiten ontwikkelen en toevoegen. Daarnaast is Translink overgestapt op Agile-werken. Dit helpt om de nieuwe functionaliteiten sneller en flexibeler door te voeren.
Voor nu moeten XperienCentral, de nieuwe architectuur en het Agile-werken bijdragen aan het sneller en beter voldoen aan de wensen van reizigers en vervoerders. Het bedrijf wil in de toekomst alle selfservicekanalen voor reizigers ontsluiten via één reizigersportaal. Dit portaal moet natuurlijk worden aangesloten op XperienCentral.