De Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa kiest Tata Consultancy Services (TCS). De it-leverancier ontwikkelt een testomgeving voor nieuwe it-applicaties van Lufthansa. Hiervoor is een meerjarige miljoenendeal getekend. Lufthansa wil met de testomgeving de servicekwaliteit van de technische operaties van het bedrijf verbeteren.
TCS gaat de testactiviteiten van Lufthansa inrichten en aansturen. Hiervoor bouwt het één testomgeving. Dit moet de testprocessen stroomlijnen en standaardiseren, de investeringskosten terugdringen en vernieuwende diensten implementeren. Roland Schütz, chief information officer van Lufthansa vertelt dat het voor TCS koos vanwege de ‘diepgaande kennis van TCS op de luchtvaartmarkt’.
De overeenkomst tussen de twee partijen is onderdeel van de it-transformatie van Lufthansa. De nieuwe it-omgeving moet de luchtvaatmaatschappij in staat stellen om nieuwe diensten sneller te introduceren, de klantervaring te verbeteren en innovatie en continue verbetering te faciliteren.
Lufhansa Systems
Lufthansa heeft in 2014 zijn it-divisie Lufthansa Systems opgesplitst. De takken Airline Solutions en Industry Solutions werden hierbij als zelfstandige ondernemingen in de markt gezet en de infrastructuurtak wordt uitbesteed aan automatiseerder IBM.