The Hatch Firm investeert een half miljoen euro in LeadBoxer. LeadBoxer bracht begin 2015 een product op de markt waarbij het bedrijf uit duizenden website-bezoekers de beste leads wist te identificeren en sorteren door middel van big data.
LeadBoxer is een bedrijf dat verkoopteams helpt met het identificeren van leads uit websiteverkeer. Het bedrijf levert actiegerichte informatie door klanten te berichten als er een gekwalificeerde leadactiviteit plaatsvindt. Zij stellen gebruikers in staat om automatisch te beslissen wat belangrijke inkomende leads zijn, gebaseerd op bijvoorbeeld locatie, gedrag of industriesector. ‘Bijna alle bedrijven moeten de verkooppijplijn voortdurend gevuld houden met gekwalificeerde leads. LeadBoxer lost dit probleem op door deze pijplijn automatisch te vullen’, aldus Arjen Koonings, partner bij The Hatch Firm.
LeadBoxer
Met de dienst van LeadBoxer trekt het bedrijf klanten aan in een markt die geschat wordt op vijf miljard euro in de VS. LeadBoxer slaat alle data van de bezoekers ongestructureerd op; normaal gesproken zijn websitebezoekers anoniem maar LeadBoxer herkent bezoekers van bedrijven aan ip-adressen. De ongestructureerde data kunnen makkelijk doorzocht worden doordat hier een zoekmachine overheen gebouwd is die per bedrijf kan worden ingesteld op bepaalde zoektermen of waardes. Een bedrijf kan dus bijvoorbeeld aangeven wat de ideale leads zijn uit een bepaald land, van een bepaalde grootte en in een bepaalde sector. LeadBoxer registreert alle websitebezoekers en identificeert deze. Uit de ip-adressen haalt het bedrijf bedrijfsgegevens. Deze gegevens worden verrijkt met data van externe bronnen, zoals Linkedin of Kamer van Koophandel. Aan de hand van al deze geselecteerde data bepaalt LeadBoxer welke leads voor een bepaald bedrijf interessant zijn.
Met deze dienst heeft LeadBoxer tot nu toe klanten bemachtigd als IDG en Data3s. Het bedrijf laat weten dat de investering veel mogelijkheden met zich mee brengt. ‘We zijn nu klaar om het product te schalen en miljoenen bedrijven te helpen met het identificeren van de beste leads’, zegt co-founder Wart Fransen.