Het Gemeentelijk Vervoer Bedrijf (GVB) besteedt de eerste lijn van zijn ict-servicedesk volledig uit aan OGD-diensten uit Delft. Het openbaarvervoersbedrijf van de gemeente Amsterdam heeft die opdracht na een Europese aanbesteding voor vijf jaar gegund aan de ict-dienstverlener. Ook is in de overeenkomst vastgelegd dat GVB de opdracht twee keer met een jaar kan verlengen.
De aanbesteding omvat de volledige helpdeskondersteuning in de eerste lijn en werkplekondersteuning op locatie. De opdracht gaat officieel in januari 2016 in. Dan worden alle 4200 medewerkers van het vervoersbedrijf 24 uur per dag ondersteund door de OGD Shared Servicedesk. De dienstverlening verloopt via een Topdesk zelfservice-portal.
De opdracht volgt op eerdere samenwerkingen. Sinds 2013 ondersteunt de Shared Servicedesk van OGD de ICT Servicedesk van GVB. In 2011 leverde OGD al de eerste parttime servicedeskmedewerkers aan GVB. Die samenwerkingen werden vastgelegd in contracten. Voor de nieuwe meerjarige opdracht werd een Europese aanbesteding uitgeschreven.
De aanbesteding is begeleid door Strict Consultancy. De opdracht werd in augustus 2015 uitgeschreven. In oktober 2015 lag er een voorlopige gunning. De prijs-kwaliteitverhouding gaf de doorslag in de keuze voor de dienstverlener uit Delft.