Ict-leverancier eGem uit Amersfoort en SaySimple uit Haarlem gaan een samenwerking aan om Whatsapp Manager aan gemeenten te leveren. Deze desktopapplicatie maakt zakelijk gebruik van Whatsapp mogelijk. Gemeenten kunnen het product inzetten om het contact tussen burgers en bedrijven te bevorderen. Daarnaast kunnen ze berichten sturen naar specifieke (klant)groepen, zoals specifieke wijken.
SaySimpel heeft Whatsapp Manager ontwikkeld, een desktopapplicatie dat Whatsapp op een zakelijke manier mogelijk maakt. De portal neemt het klantcontact op binnen het kanalenbeleid van een gemeente. Dit maakt het mogelijk om meerdere supportmedewerkers, conversaties en campagnes op een desktop te beheren en archiveren.
Whatsapp Manager biedt gemeenten een extra communicatiekanaal met burgers en bedrijven te communiceren. Zo kunnen burgers vragen stellen over de aanvraag van een paspoort, maar ook een melding maken wanneer er grof vuil voor de deur staat dat niet wordt opgehaald. Daarnaast biedt de desktopapplicatie de gemeenten de mogelijkheid om berichten te versturen naar specifieke klantgroepen, zoals updates over bepaalde projecten binnen een wijk.
SaySimpel zet Whatsapp Manager in bij diverse bedrijven, waaronder Transavia, Dagblad Metro en Eurocamp. Het heeft in samenwerking met eGem de desktopapplicatie afgestemd op gemeenten. Momenteel hebben ze nog geen klanten op de gemeentelijke markt. ‘Er zijn wel al gemeenten die met Whatsapp werken. Zij hebben een telefoon en 06-nummer aangeschaft, maar dit wordt niet als optimaal ervaren. Bovendien worden deze gesprekken niet geïntegreerd in het werkproces. Whatsapp Manager biedt een professionele uitbreiding op de mogelijkheden van Whatsapp’, aldus een woordvoerder van eGem.
Partijen als Watermelon.nl interviewden wij over hun snel groeiende Whatsappservice bedrijf. Stuk voor stuk getogen jonge ondernemers, gratis te proberen.