Naast SAP en Salesforce staat Microsoft Dynamics CRM in de top drie van meest gebruikte crm-oplossingen. In het nieuwe boekje 'Microsoft Dynamics CRM' belicht het ICT informatiecentrum de toepassing, functionaliteit en mogelijkheden van dit crm-systeem. Aan de orde komen de voor- en nadelen van het systeem, de keuze tussen de cloud versie (online) en on premise versie (lokaal), koppelingen met Outlook en andere software en diverse trends en ontwikkelingen.
Veel organisaties die zich oriënteren op een nieuwe oplossing voor customer relationship management overwegen Microsoft Dynamics CRM. Dat is niet verrassend, aangezien inmiddels zestien van de honderd reeds geïmplementeerde crm-oplossingen Microsoft Dynamics CRM is. Naast SAP en Salesforce staat dit product in de top van meest gebruikte crm-systemen. Of het daarmee ook automatisch tot de beste crm-software behoort, is de vraag.
Om deze vraag te helpen beantwoorden, geven diverse kennispartners van het ICT informatiecentrum in het boekje ‘Microsoft Dynamics CRM’ hun visie op de eigenschappen en aspecten van de crm-oplossing, zoals gebruikservaringen, kwaliteit, functionaliteit, prijs en koppelbaarheid met andere software en Microsoft producten.