Bioscoopketen Pathé heeft zijn samenwerking met ict-dienstverlener Detron met drie jaar verlengd. Detron is verantwoordelijk voor werkplekbeheer en -onderhoud van ict-apparatuur in 22 biosocopen in Nederland en het hoofdkantoor van Pathé in Amsterdam. De dienstverlener is al acht jaar de vaste ict-partner voor werkplekbeheer.
Detron levert een servicedesk op basis van 24×7 dienstverlening en onderhoudt de verschillende kassasystemen en backoffice-werkplekken van Pathé. Begin 2014 werd het contract met twee jaar verlengd.
De dienstverlener adviseert over en voert tests uit op de systemen die worden geplaatst. Volgens Barry de Bruin, ict-directeur van Pathé Nederland, speelt de ict-dienstverlener een belangrijke rol in de continuïteit van de bedrijfsvoering van Pathé. ‘Wij stellen hoge eisen aan de beschikbaarheid van onze systemen. Wanneer een verstoring optreedt, dan dient deze adequaat opgepakt te worden.’
Detron onderzoekt periodiek de klanttevredenheid binnen Pathé en er is regelmatig overleg tussen de ict-teams van de bioscoopketen en de ict-dienstverlener over verbetering van de dienstverlening naar klanten. Pathé groeit in Nederland en moderniseert zijn bioscopen. Onlangs opende het bioscopen in Maastricht en Arnhem.
Detron
Detron beheert volledige ict- en telefonie-omgeving van bedrijven en organisaties in de publieke sector. Het is met een jaaromzet van ongeveer honderd miljoen euro (2014) en rond de vijfhonderd medewerkers één van de grootste niet-beursgenoteerde ict-ondernemingen van Nederland. Het bedrijf bestaat zeven jaar.