Online marketing services bedrijf DTG, heeft met de overstap naar Microsoft Dynamics CRM zijn bedrijfstransformatie gefaciliteerd. HSO, leverancier van crm- en erp-oplossingen van Microsoft, verzorgde de implementatie en werkte nauw samen met DTG om de transitie van systemen te realiseren. Met het nieuwe crm-systeem wordt DTG ondersteund in de omslag van een printgedreven productportfolio naar een klantgericht servicesportfolio.
DTG heeft een unieke transitie doorgemaakt in de afgelopen jaren. Het bedrijf, dat groot geworden is met het jaarlijks uitgeven, printen en versturen van De Gouden Gids en De Telefoongids, is tegenwoordig een one-stop-shop voor praktische online marketing services. Het oude klantsysteem, gericht op het uitgeven van printproducten, sloot niet langer aan bij de nieuwe diensten. Er werd gezocht naar een flexibele oplossing waarmee het contact met meer dan 120.000 klanten van begin tot eind gevolgd kan worden en waarmee de samenwerking met technology partners verbeterd wordt.
Karin den Ouden, business release manager bij DTG: ‘Met ons oude klantsysteem was het onmogelijk om aan te sluiten bij onze bedrijfstransformatie en het nieuwe servicesportfolio. Met Dynamics CRM zijn we in staat om op een klantgerichte wijze producten aan te bieden, klanten door alle afdelingen uitstekend te laten bedienen en een integraal klantbeeld te creëren. Een verandering die vele malen verder gaat dan alleen het implementeren van een tool.’
De goede samenwerking en aansluiting tussen HSO en DTG heeft de implementatie tot een succes gemaakt. ‘DTG is een bedrijf dat snel verandert. We hebben een breed portfolio aan producten. Om optimaal aan de wensen van onze klanten te kunnen voldoen, zochten wij een partner die beschikt over specialistische kennis en die in staat is echt met ons mee te denken. De pragmatische en professionele aanpak maakt HSO een goede adviseur in een dergelijk traject’, aldus Den Ouden.
‘Crm is nu een bedrijfskritisch, integraal onderdeel van het primaire proces bij DTG. In ons partnership hebben we steeds de balans weten te vinden tussen de wensen van DTG en zijn klanten en de architectuur van het systeem. We zijn dan ook trots op het project, de flexibele samenwerking en het resultaat’ aldus Henk-Jan van de Beek, managing director CRM Solutions bij HSO.