Leverancier van unified communications-oplossingen Plantronics integreert zijn headsets met de Chrome-gebaseerde contactcenter apps van telecomleverancier Avaya. Dit is een volgende stap in de jarenlange samenwerking van de twee bedrijven. Eerder lanceerden de bedrijven samen de Seamless transfer snap-in, voor het overzetten van een mobiel gesprek in een videoconferentie zonder verlies van audio.
Avaya en Plantronics integreren hun technologie voor het contactcenter. Het gaat specifiek om een integratie tussen de headsets van Plantronics en de Chrome-gebaseerde contactcenter apps van Avaya, zoals Avaya Agent for Chrome en Customer Engagement OnAvaya. Door deze integratie moeten contactcenters slimmer kunnen communiceren. Zo worden gesprekken van context voorzien door de integratie van de Plantronics DA-serie en door de directe integratie met de Avaya-software.
Avaya-klant Summertime Potato Company ziet de voordelen van de nauwere integratie tussen de contactcenteroplossing en de headsets. ‘Het betekent een vermindering van de potentiële downtime en het aantal ondersteuningsproblemen’, zegt directeur bedrijfsprocessen Susan DeFazio.
Reden samenwerking
Plantronics en Avaya werken al een aantal jaren samen. De reden voor de doorzettende samenwerking is volgens Mark Monday, vice-president en general manager van Team Engagement Solutions bij Avaya, dat steeds meer klanten behoefte hebben aan eenvoud en gebruiksgemak. Joe Burton, executive vice-president en chief commercial officer bij Plantronics, denkt dat de integratie Avaya-klanten oplossingen biedt die hen helpt om effectiever en efficiënter te kunnen werken.
Seamless transfer snap-in
Eerder lanceerden de twee bedrijven samen de Seamless transfer snap-in, als onderdeel van de Avaya Engagement Assistant. Hiermee kunnen gebruikers van een Plantronics Voyager Legend UC headset een mobiel gesprek vloeiend laten overgaan in een video-enabled Avaya Scopia desktopsessie, zonder verlies van audio.