Interactive Intelligence heeft Purecloud, een cloud-service voor contact centers en klantcontact in de Benelux op de markt gebracht. De softwareleverancier van cloud-service voor klantbetrokkenheid, communicatie en samenwerking richt zich met dit nieuwe platform op organisaties die hoge eisen stellen aan de technologische ondersteuning van hun klantcontact en niet zwaar willen investeren in hardware, installeren en onderhoud.
Purecloud werkt op abonnementsbasis en kan snel op maat worden ingericht. Het uitbreiden of afbouwen van gebruikers kan per individuele werknemer en de gewenste functionaliteit kan naar wens worden toegevoegd. Dit vertaalt zich in een oplossing die altijd precies past bij de organisatie, zowel qua omvang als qua functionele mogelijkheden.
Purecloud kent meerdere modules waarbij Purecloud Engage zich met name richt op de contact center-functionaliteit met onder andere Agile routing, spraakherkenning, opnames maken, rapportages, ondersteuning van outbound campagnes en integratie met cri-systemen. De functionaliteit wordt continu uitgebreid en is dan direct beschikbaar voor de gebruikers. Het Purecloud-platform wordt geleverd via Amazon Web Services waardoor de betrouwbaarheid, stabiliteit, schaalbaarheid en veiligheid gegarandeerd zijn.