Davilex Software en het Centraal Invorderings Bureau (CIB) gaan samenwerken. Samen hebben ze een koppeling gemaakt waarmee ze het voor ondernemers makkelijker willen maken om facturen betaald te krijgen.
De bedrijven hebben een koppeling gemaakt tussen de boekhouding in Davilex Online en het incasso platform van het CIB. Ondernemers kunnen via deze koppeling openstaande facturen verzamelen in de Davilex Online-boekhouding. Vanuit hier kunnen ze deze facturen exporteren en direct online indienen bij het CIB. Het succespercentage van de koppeling is gemiddeld 89 procent.
Door middel van intensieve communicatie weet het CIB veel facturen betaald te krijgen. Het doel wordt op deze manier behaald zonder de relatie met de klant te beschadigen. Het indienen van de vordering kost de ondernemer niks en moet ervoor zorgen dat het inschakelen van een incassobureau laagdrempeliger wordt. ‘Voor zowel de schuldeiser als de schuldenaar is het van belang om met elkaar te blijven communiceren. Het uit handen geven van een incassodossier laat vaak (te) lang op zich wachten’ aldus Roman Berkhout, commercieel directeur bij het CIB.
Naast het hoge commerciële gehalte van het artikel, weet ik niet zo goed wat ik ermee aan moet.
Het klinkt handig maar ik heb plots geen zicht meer op die facturen en bij een geschil, waar je niet op zit te wachten soms, kan ik nu vaak niet een ‘reclamerings proces’ in met mijn klant. Uit ervaring weet ik namelijk dat het proces voor mijn klant een stuk anders is dan dat ik mij misschien zou kunnen wensen.
Nu kunt u roepen dat je natuurlijk allerlei smaakjes en varianten hebt maar bottom line hier, voor mij natuurlijk, is dat ik binding en voeling wil hebben en houden met mijn klanten, ook in geval van dispuut. Met de ervaringen die ik mee neem uit het verleden is het vaker nog steeds zo dat een derde partij ter zake vaak niet zo kundig is en fungeren als doorgeefluikje. Som duurbetaald.