Investeringsmaatschappij Holland Venture en een voormalige topmanager van Booking.com investeren gezamenlijk enkele miljoenen in het Nederlandse Relay42. Over het specifieke bedrag worden geen uitspraken gedaan. De datamanagementspecialist uit Amsterdam gebruikt de investering om een internationale groei te realiseren.
Relay42 beschikt over een datamanagementplatform voor marketeers. Gebruikers kunnen de ‘customer journey’ over alle marketingkanalen heen coördineren. Op basis van realtime data-inzichten uit de marketingkanalen en ‘machine learning’ kunnen marketeers hun boodschappen voor klanten relevanter en persoonlijker maken.
Tomas Salfischberger, ceo van Relay42, meent dat zijn bedrijf in Nederland marktleider is geworden. Dit komt naar eigen zeggen doordat ze een serieus alternatief bieden voor marketing cloudaanbieders zoals Adobe, IBM en Oracle. De datamanagementspecialist is daarom klaar voor de volgende fase. De miljoeneninjectie van Holland Venture wordt gebruikt voor een internationale groei. Hierbij kan Relay42 gebruikmaken van het internationaal netwerk van Holland Venture.
De scale-up bestaat nu zo’n vijf jaar en heeft naast Amsterdam ook een kantoor in Düsseldorf. Onlangs opende het een kantoor in Londen. De focus van de internationale groei ligt daarmee op het Verenigd Koninkrijk. ‘We houden in heel Europa klant-pitches. Mocht dit een klant opleveren, dan kunnen we ook in dat land een kantoor openen. Dit proberen we zo beheerst mogelijk te doen. De nadruk ligt nu echt op het Verenigd Koninkrijk’, vertelt een woordvoerder van Relay42. Naast de financiële ondersteuning, zal Holland Venture de datamanagementspecialist ondersteunen, adviseren en begeleiden.