CustomerGauge haalt 2,5 miljoen dollar op aan investerings-kapitaal. Het geld werd opgehaald in een A-ronde die geleid werd door Newion Investments. Het bedrijf zal het investeringsgeld gebruiken om productontwikkeling, sales en marketing uit te breiden naar de Verenigde Staten.
CustomerGauge is een Nederlandse aanbieder van customer software. Het bedrijf helpt zijn klanten bij het verbeteren van retentie. Hierbij gebruiken ze Costumer Success- en Net Promoter-methodologieën. Het systeem meet en analyseert feedback automatisch en stimuleert de verkoop door het beter behouden van klanten. De software is schaalbaar van klein/medium bedrijven tot wereldwijde multinationals. Het bedrijf is in 2007 opgericht door Adem Dorrel en Camilla Scholten en heeft honderden klanten in Europa, waaronder BMW, Canon en Philips.
Investeringsbedrijf Newion Investments leidde de eerste externe investeringsronde. De managing partner van Newion Investments, Patrick Polak, krijgt een plek in de raad van bestuur van CustomerGauge. Hij laat weten onder de indruk te zijn van het product dat CustomerGauge heeft ontwikkeld en blij te zijn met de samenwerking. ‘CustomerGauge heeft een mogelijkheid geïdentificeerd om bedrijven te helpen groeien met een innovatieve oplossing en heeft een bewezen track record in het leveren van waarde. Met onze kennis van bedrijven die gespecialiseerd zijn in b2b-software kunnen we helpen bij de internationale uitbreiding van dit bedrijf’, aldus Polak.