Tata Steel gaat gebruik maken van Knowledge Vault voor het beheren en monitoren van Microsoft Office 365. De staalproducent maakt gebruik van Office 365 en heeft vanwege de migratie van bijna dertigduizend gebruikers behoefte aan tooling vanuit beheer- en beveiligingsoogpunt. De Office 365-connector van Knowledge Vault biedt via een eenvoudige interface inzage in de Office 365-omgeving van Tata Steel. Consultants van DTX uit Alkmaar zijn betrokken bij het migratietraject.
DTX, in de Benelux partner van Knowledge Vault, begeleidt samen met Tata-medewerkers de migratie van dertigduizend mailboxen naar Office 365. Twintigduizend van deze gebruikers worden gemigreerd van Lotus Notes Domino en ruim tienduizend medewerkers worden gemigreerd van Exchange 2010 naar Office 365.
In het kader van deze migratie ontstond er binnen Tata Steel behoefte aan een manier om Office 365 in te passen in de bestaande beheer- en supportorganisatie. Voor gebruikersondersteuning was het nodig om de supportorganisatie specifieke rechten toe te kennen binnen Office 365. Vanuit ict-beveiligingsoogpunt ontstond er bij de staalproducent een behoefte aan controle en rapportage betreffende de inrichting en het gebruik van Office 365.
Tata Steel maakt ook in toenemende mate gebruik van Sharepoint, Onedrive en Lync (Skype voor bedrijven), ook deze producten vallen binnen de Office 365 connector van Knowledge Vault.