In 2011 heeft Microsoft Skype overgenomen. Microsoft had op dat moment al Lync in haar portfolio voor de zakelijke markt en Skype richtte zich voornamelijk op consumenten. Afgelopen jaar heeft Microsoft Skype for Business (SfB) aangekondigd als het nieuwe Unified Communication platform en opvolger van Lync. De reden hiervoor is het wereldwijde gebruik en de naamsbekendheid van Skype.
Het is niet gebleven bij de naamswijziging. Microsoft heeft ook een aantal functionele wijzigingen aangebracht, zoals:
- De look-and-feel van Skype
- Instant messaging, spraak en video connectiviteit met het volledige Skype netwerk
- Upgrade van UCMA 4 naar UCMA 5 (het koppelplatform)
CC4Lync is contact center software voor intuïtief klantcontact, volledig ontwikkeld voor en geïntegreerd met Skype for Business. Eenvoudig in implementatie, gebruik en rijk aan voice functionaliteiten, niet alleen voor klantcontact afdelingen maar ook receptionistes en telefonistes. CC4S stelt de gebruiker centraal en biedt overzichtelijke real-time en historische rapportages. Bovendien is de oplossing ook beschikbaar als SaaS of als Private Cloud oplossing. Met deze oplossing voegt u waarde toe aan uw Skype for Business omgeving!
Vanzelfsprekend kan het product CC4Lync niet achterblijven. Bedrijven die reeds gebruik maken of de overstap maken naar Skype for Business kunnen nu hun klantinteracties afhandelen via CC4Skype! Concreet betekent dit dat de oplossing compatible is met UCMA 5 en dat de look-and-feel van de bekende toolbar buttons aansluiten bij het nieuwe Skype for Business.
Kortom wij zijn helemaal klaar voor Skype for Business, u ook?