TimeLog, een softwaredienstverlener uit Denemarken, heeft een verkoopkantoor geopend in Amsterdam. Het bedrijf wil hiermee het aantal klanten van zijn TimeLog Project-oplossing voor projectmanagement in de Benelux vergroten. Volgens TimeLog is met name Nederland met zijn hoge aantal organisaties in de zakelijke dienstverlening en de ervaring met de aanschaf van internationale software een interessante markt.
TimeLog levert software waarmee kleine en middelgrote bedrijven in de zakelijke dienstverlening hun projectmanagement-processen en -activiteiten kunnen faciliteren. De software biedt daarnaast ondersteuning voor gerelateerde processen, waaronder urenadministratie, facturering, personeelsplanning en -informatie en managementrapportages.
TimeLog bedient zo’n zevenhonderd klanten, verspreid over vijftien landen. Om te voldoen aan de groeiende vraag naar zijn diensten in het buitenland, waagt TimeLog zich sinds een paar jaar aan een internationaal expansie-avontuur, met de opening van nieuwe kantoren in Zweden en Maleisië, meldt de website Consultancy.nl.
Ambitie
Het bedrijf heeft met ondersteuning van het Deense Ministerie van Buitenlandse Zaken en de Deense ambassade in Den Haag een verkoopkantoor in Amsterdam geopend. Doel is het huidige aantal van vijfentwintig klanten in Nederland en België de komende twee jaar te laten groeien naar honderd. Daarvoor is ook het product en het marketingmateriaal in het Nederlands vertaald, is er een integratie met het in Nederland veel gebruikte Exact Online ontwikkeld en zijn er lokale verkopers aangetrokken.