Het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) verlengt voor vijf jaar de samenwerking met Ricoh Nederland. Het contract omvat de inrichting, levering en het onderhoud van alle printoplossingen binnen het medisch centrum. Het printerpark van het medisch centrum wordt vervangen en geoptimaliseerd.
Ricoh levert managed print-diensten, follow me printing en scandiensten. De leverancier biedt ook applicatie-beheer. Dat moet LUMC continu pro-actief beheer op de centrale software opleveren. Via on-site support door meerdere engineers, wordt 24-uurs dienstverlening gegarandeerd. Ricoh koppelt bovendien de scanprocessen met het Ziekenhuis Informatie Systeem (ZIS-EPD) van ChipSoft.
‘De zorgsector verandert, waardoor de behoefte aan optimalisatie en digitalisering van processen toeneemt om uiteindelijk de individuele aandacht voor de patiënt te vergroten en de kwaliteit van zorg te verhogen. We zijn trots op de samenwerking met het LUMC, dat als universitair ziekenhuis een voorbeeld- én voortrekkersrol vervult’, aldus de documentdienstverlener. Een deel van de gerealiseerde besparing in afdrukkosten wordt omgezet naar een innovatiebudget.
Het LUMC maakt al ruim zeven jaar gebruik van de oplossingen van Ricoh en gunt nu de aanbestedingsprocedure voor vervanging van het gehele printerpark aan dat bedrijf. Door alles bij één leverancier onder te brengen wil het LUMC het gebruikersgemak optimaliseren, processen beter op elkaar afstemmen en kosten besparen. Ook voldoen de geleverde diensten aan de ambities voor maatschappelijk verwantwoord ondernemen.