Kodak Alaris kondigt de oprichting van AI Foundry aan, een business unit die andere organisaties helpt om hun gestructureerde en ongestructureerde data te verwerken en te begrijpen met behulp van Artificial Intelligence (AI)-technologie.
AI Foundry is opgericht om de kracht van kunstmatige intelligentie optimaal te benutten, zodat we amorfe gegevens beter kunnen begrijpen en slimmer ‘contextgevoelig’ informatiebeheer kunnen leveren. Dankzij end-to-end oplossingen voor het automatiseren van bedrijfsprocessen kunnen bedrijven samen met AI Foundry de klantervaring verbeteren, problemen met content management bedrijfsbreed aanpakken en de beste ROI bereiken. Oplossingen op basis van kunstmatige intelligentie zijn vooral krachtig wanneer ze worden gebruikt om klantcommunicatie te begrijpen en actie te ondernemen, zoals bij het reageren op een aanvraag, de opbouw van een kennisbank of de start van een workflowproces.
Met deze nieuwe technologie kunnen organisaties zorgen voor een nauwkeurigere respons bij een eerste contact, proceduretijden verminderen, transactiekosten verlagen en de productiviteit van werknemers verhogen. Maar het gaat om meer dan alleen geld besparen. Bedrijven kunnen dankzij AI Foundry immers ook hun klanttevredenheid en -loyaliteit verhogen door de klantervaring te verbeteren.
Het paradepaardje van AI Foundry, Info Insight, is een oplossing voor bedrijven in diverse sectoren en verticale markten, zoals verzekeringsmaatschappijen, bedrijven in de gezondheidzorg, retailers, logistieke bedrijven, nutsbedrijven en alle andere bedrijven die op elektronische wijze met hun leveranciers communiceren. De algoritmen die aan de basis van deze oplossing liggen, gebruiken linguïstiek (natuurlijke taalverwerking) om ongestructureerde communicatie te interpreteren. Tegelijkertijd leren ze in real-time bij en worden ze zo dus elke minuut ‘slimmer’. Info Insight maakt ook gebruik van ‘smart routing’-technologie, waarbij aanvragen en voorgestelde responsen naar de ‘beste medewerker’ worden gestuurd, rekening houdend met de vaardigheden, beschikbaarheid, tijdzone en talen van de medewerker in kwestie.