NS rijdt treinen. Van A naar B, van H naar Q. En weer terug. Dat doen wij veilig en schoon. Wij brengen mensen naar hun bestemming, of in elk geval een flink eind op weg. Ook brengen wij hen weer thuis. Op een gastvrije manier brengen wij mensen naar mensen. Dat vergt dagelijks een topprestatie; de wens om het beste uit jezelf te halen, zodat anderen betrouwbaar en comfortabel kunnen reizen en ontmoeten.
Totale keten
NS is marktleider en neemt die verantwoordelijkheid. Wij zorgen op duurzame wijze voor mobiliteit en groei. Ruim 30.000 medewerkers doen dagelijks hun uiterste best voor de klant, in de wetenschap dat ze een onlosmakelijk deel zijn van het geheel. Van de totale keten. Zij moeten tegen een stootje kunnen. NS is namelijk van alle Nederlanders. Daar kun je voor weglopen, maar dat doen wij niet. Wij streven ernaar om iedere dag wat we goed doen, nóg beter te doen.
Samen brengen we Nederland vooruit. Dat vergt soms geduld. We werken aan projecten, programma’s en veranderingen die pas over vijf of tien jaar hun vruchten afwerpen. Maar ook de dagelijkse business kent veel uitdagingen die een kortere oplostijd hebben. Maar liefst 1,1 miljoen klanten per dag leggen een deel van hun dag in onze handen. Zij verwachten dat de exceptionele prestaties die wij op technisch en logistiek vlak en qua service leveren, eigenlijk heel simpel en doodgewoon zijn. En daar werken we hard voor. Dat wat je in je werk doet bij NS, doet ertoe. Nu, op dit moment, maar zeker ook op de langere termijn.
De regie in handen; ICT
Even je OV-chipkaart opladen, onderweg een ontbijtje halen bij de Kiosk of je meeting voorbereiden met WiFi in de trein. ICT speelt de hoofdrol in al onze processen. Dat is niet overdreven, want dagelijks vertrouwen ruim 1,1 miljoen mensen op onze technologie. ICT zorgt ervoor dat de treinen blijven rijden, maar ook dat alle reizigers de juiste informatie krijgen over hun aansluiting, overstap of volgende station.
Blik op de toekomst
Als ICT professional ben jij de regisseur: een onmisbare schakel tussen verschillende afdelingen en bedrijfsonderdelen van NS. In samenwerking met collega’s en externe partijen zorg jij dat de systemen optimaal functioneren. Maar naast de dagelijkse praktijk, kijkt NS graag vooruit. Daarom werken we altijd aan innovatieve en creatieve oplossingen. Denk bijvoorbeeld aan de iNStApp een informatiesysteem dat laat zien waar in de trein nog zitplaats is, of ruimte voor je fiets. Bij NS zijn we op zoek naar ICT talent. Ga jij de uitdaging aan op één van de drukste spoorwegnetten van de wereld?
Werken bij NS
Alles wat je doet bij NS is zichtbaar. Vanuit het hoofdkantoor zie je de realtime systemen aan het werk. De treinen passeren, reizigers checken in en de informatieborden worden constant bijgewerkt. Als ICT professional bij NS bedenk je oplossingen voor ingewikkelde problemen en hou je overzicht binnen een 24/7 omgeving. Je werkt met veel verschillende belangen binnen een grote organisatie en met realtime systemen. Kortom bij ons vind je een unieke werkplek. Onderzoek jouw mogelijkheden en bekijk onze vacatures.
Website: werkenbijNS.nl