Jabra heeft een innovatieve feature ontwikkeld voor haar Evolve-productlijn headsets. Gebruikers die tijdens een Skype for Business- of Lync-gesprek op een pc even van hun bureau weg willen, kunnen het gesprek via Intelligent Call Transfer ‘doorverbinden’ naar een mobiele telefoon. Zo werken kenniswerkers efficiënter.
Over deze SES partner
Jabra is ‘s werelds grootste producent op het gebied van innovatieve headsetoplossingen voor de callcenter- en kantooromgeving evenals consumentenheadsets voor gebruik met mobiele telefoons, tablets en MP3-spelers.
Jabra onderscheidt in kantoren de zones ‘samenwerking’ (in Engels: collaborate) en ‘concentratie’ op het moment dat kenniswerkers in luidruchtige open kantoortuinen werken. Die zones fungeren als een soort statusinformatie waarmee medewerkers, die met een headset van Jabra werken, via de ‘busy light’ op de headset aan hun omgeving tonen in welke zone ze zitten te werken. Zo weten collega’s wanneer ze mogen storen en wanneer niet. Maar op het moment dat een medewerker opstaat en door het kantoor gaat lopen, herkennen collega’s dit veelal als een signaal dat de persoon ‘stoorbaar’ is, weet Jabra uit onderzoek. En hoe vaak komt het niet voor dat een kenniswerker die aan zijn bureau zit te bellen, even weg moet maar toch niet gestoord wil worden? Nu kunnen ze toch hun ‘zone’ met zich meenemen.
Intelligent Call Transfer
Daarnaast heeft Jabra het eenvoudiger gemaakt voor medewerkers om gesprekken vanaf een vaste plek door te zetten naar een mobiel toestel middels Intelligent Call Transfer. Met deze innovatieve functionaliteit kunnen kenniswerkers nu Skype for Business- of Lync-gesprekken eenvoudig van hun tablet of laptop ‘doorverbinden’ naar een smartphone. De gebruiker haalt simpelweg de 3,5 mm plug uit de control unit van de Evolve 40 of 80 headset en steekt deze in de smartphone; het gesprek wordt dan automatisch omgeleid. Ook kan het gesprek worden voortgezet met een Jabra Bluetooth-headset. Bovendien behouden ze op deze manier de ‘concentratiezone’.
“De primaire functionaliteit van de Evolve-headsets is om een persoonlijke ‘concentratiezone’ te creëren in open, luidruchtige en storende werkruimten”, vindt Holger Reisinger, Senior Vice President van Marketing, Producten, Allianties en Global Accounts van Jabra. “De Jabra Intelligent Call Transfer-upgrade voor Skype for Business is een natuurlijke evolutie van de Evolve-featureset, geeft eindgebruikers meer controle over hun apparatuur en laat ze bovendien hun concentratiezone met zich meenemen. Onze klanten zijn al gewend aan het kristalheldere geluid van onze hoofdtelefoons en de ruisonderdrukking in drukke overvolle kantoorruimtes. Met Jabra Intelligent Call Transfer volgt die ervaring hen waar ze maar willen.”
Moderne communicatie
Ook Microsoft is onder de indruk van de innovatie van het Deense bedrijf Jabra. “We zijn verheugd met de Intelligent Call Transfer-oplossing van Jabra”, aldus Giovanni Mezgec, General Manager van Skype for Business Product Marketing bij Microsoft. “De uitbreiding van de communicatie-ervaring met Skype for Business is een moderne manier om de communicatie van onze klanten mogelijk te maken.”
door Meike Peekstok, Channel BV