Chemie- en verfconcern AkzoNobel kiest voor Ricoh als leverancier van digitale communicatie- en vergaderoplossingen. De multinational betrekt in januari 2016 een nieuw internationaal kantoor in Amsterdam: het AkzoNobel Center. Ricoh rust het nieuwe hoofdkantoor uit met geïntegreerde oplossingen op het gebied van (visuele) communicatie en digitaal samenwerken. Het Japanse bedrijf leverde al printoplossingen.
AkzoNobel stelt hoge eisen aan de inrichting van het kantoor. ‘Voor ons nieuwe Center aan de Amsterdamse Zuidas, en op termijn ook voor andere vestigingen, waren we op zoek naar een geïntegreerde set aan oplossingen die onze wensen op het gebied van digitaal en slim samenwerken ondersteunen’, zegt Piet Schalkwijk, corporate director Special Projects bij AkzoNobel.
‘Een internationale organisatie als de onze betekent veel samenwerken tussen locaties, vaak over de grens. Dat vraagt om mogelijkheden die digitaal communiceren en samenwerken vergemakkelijken. Die oplossing hebben we gevonden in de digitale communicatie- en vergaderoplossingen van Ricoh, waarmee we onze bestaande samenwerking met hen verder uitbreiden.’
Slimmer
Ricoh levert onder meer interactieve whiteboards, smartphone toepassingen voor het reserveren en beheren van vergaderruimten, narrowcasting schermen en audiovisuele toepassingen. AkzoNobel wil hiermee niet alleen bewerkstelligen dat medewerkers slimmer met elkaar kunnen samenwerken, ook wil het bedrijf ermee besparen op nationale en internationale reistijden en reiskosten. Daarnaast passen de hulpmiddelen in het duurzaamheidsbeleid van AkzoNobel.