Bij de Channel Awards 2015 is Jeroen Hagen, Nederlandse sales director bij Dell, genomineerd in de categorie Sales Personality of the Year. Hagen dankt deze nominatie vooral aan de invoering van twee partner incentives op het gebied van netwerk-/serververkopen en netwerkcertificering. Ook zijn inspanningen bij de lokale uitvoering van het AllStars-programma voor netwerkpartners springen in het oog.
De twee nieuwe PartnerAdvantage-incentives zijn onderdeel van het PartnerDirect-channelprogramma en moeten het voor partners makkelijker maken om netwerkapparatuur en servers te verkopen. Partners kunnen zich onderscheiden door zich te specialiseren in een specifiek technologisch domein. Met de incentives kunnen er punten worden verdiend die kunnen worden ingewisseld voor financiële beloningen.
Het AllStars-programma van Dell biedt Networking-partners mogelijkheden voor certificering waardoor ze meer omzet kunnen realiseren en de banden met Dell meer kunnen aanhalen. Partners krijgen klantondersteuning en speciale trainingen. Ook wordt hen uitgelegd hoe ze hun bedrijfsactiviteiten verder kunnen uitbouwen. Zodoende wil Dell meer kansen creëren voor zijn partners.
Nadat Dell in 2007 de indirecte weg is ingeslagen, heeft het zijn focus op het ict-verkoopkanaal flink vergroot. Jeroen Hagen gaf daar eerst als channel manager voor Noord-Europa en vervolgens als sales director in Nederland mede vorm aan. Het invoeren van incentives en kortingen bevorderden de verkopen van zowel Dell als zijn Nederlandse partners. Dat maakt Hagen tot een terechte genomineerde in de categorie Sales Personality of the Year.