DataManagement Professionals (DMP) en leverancier van op flash gebaseerde storage-arrays Tegile Systems gaan samenwerken. DMP gaat producten en kennis toevoegen aan de producten van Tegile Systems om op die manier een totaaloplossing aan zijn klanten te kunnen leveren. DMP was al reseller van de producten van Tegile Systems, maar wil dit met de integratie sterker in de markt zetten.
DataManagement Professionals (DMP) heeft drie focuspunten: store, protect (back-up) en management. Vanuit de markt zijn er verschillende storage-behoeften, legt Eric Evers, director technology bij DMP, uit. ‘Zo is er behoefte aan software defined storage, aan hyperconverged, aan flash, aan hybride etc cetera.’
DMP merkte zelf dat er vanuit hun klanten onder andere de behoefte was aan block-based storage en nas. ‘We werkten al samen met Tegile Systems en omdat zij goed zijn in block-based storage en nas besloten we die samenwerking te intensiveren.’ Daarnaast willen klanten volgens het bedrijf ook meer performance bieden. ‘Tegile Systems combineert flash-storage met in-line deduplicatie en compressie, waardoor klanten hogere prestaties kunnen realiseren tegen lagere kosten per gigabite’, aldus Evers.
De keuze voor Tegile Systems was dan ook makkelijk gemaakt. DMP verkocht de producten van de leverancier al, maar wilde dit sterker in de markt zetten. Om deze reden besloot het zijn oplossingen met de Tegile-producten te integreren. ‘We willen het klanten eenvoudig maken om te back-up’en en dit te beheren. Hiervoor is een naadloze integratie nodig.’
Datamanagement-as-a-service
Naast de integratie met back-up gaat DMP ook datamanagement-as-a-service (DMaaS) bieden. Evers legt uit dat back-up hierbij als een dienst wordt aangeboden. ‘Niet alleen hebben klanten dan een on-site back-up, maar ook off-site. Bovendien doen wij daar dan disaster recovery. Dat houdt in dat wij een disaster recovery-plan met onze klanten maken en dat wij dit plan vervolgens ook één keer per jaar testen.’ Volgende stap hierbinnen zal bestaan uit een integratie van back-up met Office 365.
Evers merkte dat vooral na de overstroming bij het VUmc er veel vragen van klanten kwamen over hoe disaster discovery bij hun eigenlijk was ingeregeld.