HP presenteert vandaag de details van Partner First en Partner Ready. Dit zijn de nieuwe partnerprogramma’s van respectievelijke HP Inc. en HP Enterprise. Beide programma’s zijn afgeleid van HP’s branche leidende Partner One-programma.
Eind november wil HP de splitsing van de organisatie hebben afgerond. Hewlett-Packard Enterprise is daarbij de organisatietak die de infrastructuur, software en diensten behelst en HP Inc. zal voor de pc- en printeractiviteiten zorgen. De nieuwe partnerprogramma’s moet bijdragen aan de creatie van een ‘nieuw’ HP aldus Dion Weisler, toekomstig president en ceo van HP Inc.
Partner First programma
Partner First wordt het programma van HP Inc. Daarbij wordt er ingezet op snelheid en flexibiliteit om het salesproces van channelpartners te ondersteunen. Hiervoor zet HP Inc. onder andere nieuwe tools in, zoals een HP Sales Central waar partner salesvertegenwoordigers toegang krijgen tot alle informatie die ze nodig hebben om een deal voor te bereiden en te sluiten. Verder zijn er ook applicaties om inzicht te krijgen in eigen performance en nieuwe marketing tools die de response moeten verbeteren en het creëren van partner-marketingcampagnes vereenvoudigen.
Tot slot biedt het programma services- en salesondersteuning om partners te stimuleren en hen de competenties te geven die zij nodig hebben. De updates voor het Partner First Programma worden wereldwijd uitgerold vanaf 1 november 2015 en loopt door in 2016.
Partner Ready programma
Hewlett Packard Enterprise de HP tak die Meg Whitman, toekomstig president en ceo, mag leiden geeft partners in het nieuwe programma oplossingen waarmee zij hun klanten de ‘New Style of Business’ kunnen bieden. Onder de New Style of Business verstaat HP de transformatie naar een hybride infrastructuur, het beschermen van de digitale enterprise, het versterken van datagedreven organisaties en zorgen voor productiviteit op de werkplek.
Het Partner Ready Program is afgelopen maart aangekondigd maar wordt nu geüpdatet met onder andere een partner locator en het eerder aangekondigde Planned Marketing Development Funds (MDF)-programma. In de Verenigde Staten voegt het ook nieuwe cloud services toe aan de Helion Partner Marketplace.
Partner Ready blijft voorspelbare compensatie (predictable compensation) bieden door direct bij de eerste euro omzetcompensatie uit te keren zonder begrenzingen. Daarnaast biedt het Partner Ready programma extra stimulans (incentives) aan solution providers die Hybrid IT en Aruba wireless networking solutions bieden.
Hewlett Packard Enterprise introduceert een nieuw Sales Certification, waarmee sales teams van partners nieuwe kansen kunnen identificeren. Ook introduceert de Enterprise organisatie nieuwe ‘Knowledge Credits’ om continue leeractiviteiten te belonen en biedt het stapsgewijze training aan sales en presales teams om de business transformatie van hun klanten te versnellen.
Het Partner Ready Program werd in maart dit jaar al aangekondigd, maar zal de komende tijd worden uitgebreid met de nieuwe updates.