Telecombedrijf SB Business Communicatie biedt een eigen hosted voice-pakket voor het partnerkanaal aan. Het is als totaaloplossing met lage tarieven gericht op het mkb. Het pakket gaat niet door SB Business Communicatie worden verkocht, maar enkel door zijn partners. Dit moet zijn partners een goed verdienmodel bieden.
SB Business Communicatie heeft een hosted voice-pakket ontwikkeld om zijn bedrijfspartners te helpen. Het pakket heeft SB Voice Compleet en biedt een totaaloplossing voor telefonie met functionaliteiten als vast-mobiel-integratie.
Manager sales business partners bij SB Business Communicatie, Susan de Steenhuijsen Piters, legt uit dat het packet is bedoeld om bedrijfspartners te helpen. ‘De nieuwe generatie zakelijke klanten heeft andere communicatiebehoeften. Kernwoorden zijn eenvoud, transparantie, gebruiksgemak en flexibiliteit: anytime, anywhere, anyplace. Met SB Voice Compleet spelen wij hier op in met een eenvoudige, duidelijke propositie waarmee de partner zijn portfolio meteen up-to-date maakt.’
Daarnaast biedt het de partners een goed verdienmodel, meent De Steenhuijsen Piters. ‘Wij kunnen hoge commissiepercentages bieden die kunnen oplopen tot 20 procent. Dat is hoger dan de gebruikelijke commissies.’
Tot slot moet het de klanten van zijn partners ook meer inzicht bieden in kosten. SB Business Communicatie biedt daar namelijk een applicatie voor, waarmee eenvoudig analyses en rapportages van telefoonverkeer kunnen worden gemaakt.
Veel mogelijkheden
De Steenhuijsen Piters denkt dat er nog veel mogelijkheden liggen op het gebied van hosted voice binnen het mkb. ‘In Nederland communiceert ongeveer 70 procent van de bedrijven nog via de PABX.’
Uitbreiding partnerkanaal
Om het bestaande partnerkanaal uit te breiden zoekt SB Business Communicatie partners in de telecom en ict, maar kijkt het ook naar brancheverenigingen, beheerders van bedrijfsverzamelgebouwen en alarminstallateurs.