Qconferencing uit Diemen heeft leverancier voor virtuele klantcontactoplossingen Optiom uit Leeuwarden overgenomen. Door die overname verbreedt Qconferencing zijn aanbod van klantcontactoplossingen via videoconferenties.
Het overgenomen bedrijf levert klantcontactoplossingen op basis van viedoconferentie-dienst Vidyo. Die engine is gekoppeld aan een kalendermodule en wordt ingezet om via videoverbindingen afspraken te maken met klanten.
De software wordt onder meer gebruikt voor een virtueel klaslokaal bij Stenden Hogeschool Leeuwarden, tolkdienst TVCN (Tolk Vertaal Centrum Nederland) en schadeafhandelingen van adviesbedrijf Dekra.
Qconferencing helpt bedrijven bij het implementeren van nieuwe manieren van werken via videoconferentie- en av-oplossingen. In de catalogus staan diensten van onder andere Bluejeans, Lifesize, Polycom, Crestron en Vidyo. Het levert oplossingen voor bedrijven met internationale vestigingen in onder meer de bouw, medische en maritieme sector en bij de overheid.
Radboud UMC
Het levert onder meer FaceTalk. Dat is een in samenwerking met het Radboud UMC Reshape ontwikkelde virtuele praktijk met videoconsults tussen artsen en patiënten.
‘Door de overname van Optiom zal er meer nadruk worden gelegd op markten waar videobellen nu nog niet bekend is, zoals het virtuele loket voor gemeentes, virtuele afspraken met advocaten of accountants en video-sollicaties voor hr-afdelingen en recruitment organisaties, licht Jesse van Straaten, eigenaar en directeur van Qconferencing toe.
Vincent Walstra, mede-oprichter en directeur van Optiom gaat onderdeel uitmaken van Qconferencing. Medeoprichter Robert Veenstra zet zijn carrière elders voort.