Bij de Channel Awards 2015 is Bas Diepen, senior director alliances en channels Benelux bij Oracle, genomineerd in de categorie Channel Manager of the Year. Diepen dankt deze nominatie vooral aan de ‘sportieve’ partnerprogramma’s die hij in Nederland opzet. Het gaat hier om de programma’s Hattrick rondom het WK voetbal in 2014 en Mission Gold in de aanloop naar de Olympische Zomerspelen in 2016.
Na het succesvolle Hattrick-partnerprogramma van 2014, dat draaide om het wereldkampioenschap voetbal in Brazilië, maakt Oracle zich nu op voor de Olympische Spelen in Rio de Janeiro in 2016. Bas Diepen koos niet voor niets opnieuw voor een sportthema. Volgens hem verbroedert sport, maar daagt het ook uit om de lat steeds hoger te leggen. Hierdoor is Oracle Nederland nu ook met het partnerprogramma Mission Gold gestart.
Op 5 augustus 2016 is de start van de 28ste Olympische Zomerspelen, in Brazilië. Precies vijf kwartalen voordat de spelen losbarsten, is Oracle gestart met Mission Gold. De termijn verwijst naar de vijf gekleurde ringen die samen het beeldmerk vormen van dit vierjaarlijkse, sportieve hoogtepunt.
Net als bij het Hattrick-programma rust dit nieuwe programma op drie pijlers die Oracle Nederland zijn partners aanbiedt. Dit zijn enablement, waarbij het gaat om kennisvergaring en weten wat Oracle als leverancier precies in huis heeft, demand generation door middel van marketingactiviteiten, en sales: weten hóe je iets verkoopt. Bestaande en nieuwe Nederlandse partners kunnen bij deze drie onderdelen rekenen op de volledige steun van Oracle.
Sportevenementen worden vaker aangegrepen door fabrikanten en distributeurs om leuke acties op te zetten voor ict-resellers in Nederland. Oracle doet dat net even anders, het geeft zijn bestaande partnerprogramma telkens weer een ‘sportief’ jasje. Elke keer weer weten Bas Diepen en zijn team hier een inhoudelijke sportinsteek bij te bedenken. Knap en creatief, een nominatie voor Bas Diepen in de categorie Channel Manager of the Year meer dan waard.