Ict-distributeur Copaco lanceert een Mobile App voor de informatievoorziening en interactieve communicatie voor, tijdens en na het Copaco Cloud Event op 8 oktober 2015. De app is een ‘showcase’ van een gecombineerde oplossing van cloud, internet of things en big data. Het is tevens een testcase om te onderzoeken of deze mobiele app ook permanent kan worden ingezet als een nieuw, maar vooral ook effectiever informatie- en communicatiekanaal voor business partners van Copaco.
De app is ontwikkeld samen met mobile marketing specialist MobileBridge en softwareontwikkelaar Blisss. De app bestaat uit vier hoofdelementen: Evenement, Nieuws, Promoties en Trainingen. De informatie die in de app wordt getoond, is grotendeels gebaseerd op de informatievoorkeuren van de gebruiker.
Met de app speelt Copaco in op de ontwikkeling dat mensen steeds meer doen met een mobiel apparaat en continu online zijn, laat Harold Bax, director Business Development bij Copaco weten. ‘Bovendien mist e-mail door een overvolle inbox van de ontvanger steeds vaker haar doel. De app stelt onze business partners in staat zich snel op de hoogte te laten stellen via een compleet overzicht van alle Copaco nieuwsberichten, acties, evenementen en technische en commerciële trainingen.
Alle informatie wordt aangeboden op basis van een persoonlijk profiel en voorkeuren die de gebruiker zelf kan instellen. Ook biedt de app de mogelijkheid tot het versturen van polls en enquêtes zodat we op een snelle en efficiënte manier naar de meningen of wensen van onze business partners kunnen vragen en ons aanbod en dienstverlening hierop kunnen afstemmen.’
Nu beschikbaar
De Copaco app is vanaf 24 september 2015 beschikbaar is in de Google, Apple en Microsoft Stores en biedt enkele unieke features op het gebied van targeted content die op het Copaco Cloud Event zullen worden getoond.