Het Martini Ziekenhuis gaat zijn vragenlijsten automatiseren en integreren via Questmanager van VitalHealth Software. Vragenlijsten die patiënten invullen worden via de applicatie verwerkt tot meetbare gegevens. De zorgverlener krijgt hierdoor sneller inzicht in de resultaten en kan tijdig bijsturen of aanvullingen geven op het behandelplan. Hiermee worden zowel het ziekenhuis, de zorgverlener als de patiënt ontzorgd.
Het Martini Ziekenhuis voorkomt zo een wildgroei aan vragenlijstsystemen voor de verschillende onderwerpen. Daarnaast is de data centraal beschikbaar en kunnen technische aanpassingen, zoals het maken van een koppeling met het elektronisch patiëntendossier, hiermee centraal en kostenefficiënt geregeld worden voor alle specialismen.
Het ziekenhuis heeft de mogelijkheid om het meetproces per specialisme en aandoening flexibel in te richten en te automatiseren. De individuele resultaten van de vragenlijsten blijven zo gewaarborgd en direct beschikbaar. Deze resultaten kunnen een consult effectiever laten verlopen en helpen het herstel van de patiënt te monitoren.
Ook de patiënt plukt de vruchten van QuestManager en krijgt voorafgaand aan het consult, op basis van de ingevulde vragenlijsten, informatie toegestuurd om zich voor te bereiden. Daarnaast heeft de patiënt de mogelijkheid om input te leveren door een vragenlijst in te vullen waardoor de onderwerpen die de patiënt tijdens het consult wil bespreken inzichtelijk worden voor de zorgverlener.
De implementatie is inmiddels van start gegaan. De livegang van het project zal uiterlijk 1 oktober 2015 plaatsvinden, waarna aan het einde van dit jaar alles afgerond zal zijn.