Crm-softwareleverancier Salesforce komt met een functie waarmee websites een 'koop-nu-knop' op hun website kunnen plaatsen. Met deze koop-knop kunnen bedrijven hun producten direct verkopen vanaf hun site. Dergelijke opties bestaan al bij bekende social media, maar deze opties zijn volgens Salesforce vaak moeilijk te combineren met andere features van de website van een bedrijf.
Salesforce heeft een optie ontwikkeld waarmee bedrijven hun klanten een product online kunnen aanschaffen vanaf de eigen website van het bedrijf. Dit moet mogelijk zijn met de zogenaamde ‘koop-nu-knop’ waarmee mensen op een veilige manier een transactie kunnen doen. Oplossingen die hiervoor al waren, zijn volgens Salesforce vaak nog niet goed te combineren met de andere features van een website. Door deze functie toe te voegen aan de website kunnen klanten en organisaties volgens Nasi Jazayeri, executive vice president van Community Cloud bij Salesforce, hun business op een gemakkelijke manier vergroten.
De functie werkt als een herbruikbaar bouwblok dat aan de website kan worden toegevoegd. De functie is beschikbaar voor websites die zijn gebouwd met de Salesforce Community Cloud en wordt beschikbaar gesteld binnen het ecosysteem van Salesforce. Aan het eind van 2016 geeft Salesforce een update uit waarmee de koop-nu-knop kan worden gebruikt door zijn klanten.
Ik vraag me af in hoeverre dit aan de europese regelgeving voor webshops voldoet.
De nieuwe regelingen zijn op 13.6.2014 in werking getreden.
Even een paar punten: herroepingsregeling en formulier, exacte opgave van verzendkosten voor de koop. Wanneer die regelingen niet goed omgezet zijn/worden loop je risiko’s, zeker wanneer je internationaal verkoopt.
Duitsers sturen graag een “Unterlassungsklage”.