Matrix42, softwareleverancier van werkplekbeheeroplossingen, heeft een update voor zijn client managementoplossing uitgebracht. De nieuwste versie, onderdeel van Matrix42 Physical, biedt volledige support voor Windows 10 en kent bovendien verbeteringen in het beheer van Apple devices.
Uit recent onderzoek blijkt dat 90 procent van de Matrix42-klanten de intentie heeft om de overstap naar Windows 10 te maken. Bijna de helft van de huidige klanten wil de migratie het liefst dit jaar nog uitvoeren. Daarom heeft Matrix42 ervoor gezorgd dat de laatste update van de client managementoplossing rond de releasedatum van het nieuwe Microsoft-besturingssysteem beschikbaar kwam.
Bij de migratie naar een nieuw besturingssysteem ligt de uitdaging er vooral in om downtime en dataverlies tot een minimum te beperken. Met behulp van Matrix42 kunnen organisaties bepalen in hoeverre zij klaar zijn voor een switch. De nieuwe versie van de client managementoplossing analyseert apparaten en hardware en lokaliseert mogelijke incidenten bij een migratie. Daarbij ondersteunt de oplossing it bij het testen, tweaken en optimaliseren van Windows 10 voor de werkomgeving en wordt de distributie van het besturingssysteem over de verschillende werkplekken vereenvoudigd. Organisaties kunnen de risico’s van een migratie vooraf beter inschatten en de bijbehorende kosten en tijdsinvestering beperken.
De support voor een overstap naar Windows 10 is een groot voordeel voor Matrix42-klanten, maar ook klanten die Mac-werkplekken willen beheren hebben baat bij de nieuwe update. De nieuwe software packaging-oplossing voor Mac OS maakt snelle distributie en configuratie van software ook voor dit besturingssysteem mogelijk.
De web console van de nieuwste versie is onder andere te benaderen via Internet Explorer 11 en de splinternieuwe Microsoftbrowser Edge. De update maakt het daarnaast makkelijker om het front-end van de oplossing geheel vorm te geven naar de huisstijl. Door middel van een korte lijst met opties, de mogelijkheid om bedrijfslogo’s te importeren en op de juiste plaatsen de contactgegevens van de supportafdeling te communiceren, kunnen organisaties hun eindgebruikers een eigen look en feel bieden.