Crm-dienstverlener CRMWaypoint uit Hilversum breidt uit. De partnerleverancier van Salesforce.com verdubbelt de kantoorruimte. Het verruilt de vierde etage van zijn huidige bedrijfspand op het Mediapark voor een ruimte op de begane grond. De leverancier ziet het aantal projecten groeien en heeft sinds het begin van 2015 negen nieuwe mensen aangenomen.
Directeur en oprichter Ton van der Meer vertelt aan Computable: ‘Grote bedrijven die voorheen nog twijfelden over crm uit de cloud gaan nu over.’ In de nieuwe kantooromgeving zijn naast werkplekken voor de medewerkers grote ruimtes ingericht waarin het bedrijf trainingen geeft en prospects en klanten informeert.
Van der Meer vertelt dat CRMWaypoint sinds februari 2008 partner is van Salesforce.com. ‘We hebben in zeven jaar tijd 580 projecten afgerond bij 220 klanten. In 2014 steeg het aantal gesloten contracten met 30 procent.’
Volgens de directeur lift zijn bedrijf goed mee op het succes van Salesforce. ‘De laatste jaren is de vraag naar crm- en financiële software uit de cloud sterk gegroeid. Anders dan veel nieuwkomers in de markt hebben wij een voorsprong doordat we afgelopen jaren al veel kennis en ervaring hebben opgedaan met projecten. Bovendien hebben we flink geïnvesteerd in mensen, kennis, opleidingen en projecten.’
Aegon
Het bedrijf bestaat momenteel uit veertig consultants. Van der Meer verwacht op de nieuwe plek een volgende groeispurt te kunnen maken in omvang van het aantal projecten en personeel.
CRMWaypoint levert Salesforce.com aan onder meer verzekeraar Aegon, volgens Van der Meer het grootste salesforce-project binnen Nederland. Ook partijen als Menzis en Amnesty International zijn klant van de dienstverlener.