Het Britse NSC Global neemt met ingang van 1 september de 'on site'-supportdiensten van Atos in Nederland over. Zo'n 150 medewerkers van deze afdelingen treden in dienst bij deze Britse aanbieder van business process outsourcing (bpo)-diensten. Het gaat om een vijfjarig contract. In Nederland opereert het bedrijf met een vestiging vanuit Amsterdam.
Het betreft medewerkers die voor klanten van Atos de eerste hulp zijn voor computerproblemen. Dat is geen kernactiviteit voor het Franse ict-concern en kan beter worden ondergebracht bij een daarin gespecialiseerde partij als NSC Global, zegt woordvoerster José de Vries. Volgens haar gaan de medewerkers met behoud van hun arbeidsvoorwaarden over naar deze Britse bpo-partij. NSC Global heeft een verkoopkantoor in Amsterdam, maar het overgrote deel van de over te nemen medewerkers blijft gestationeerd bij Atos-klanten.
NSC (Network Support Center) Global is een in 1997 door Yaseen Kahn opgerichte bpo-speler die als ‘witte merken dienstverlener’ optreedt op het terrein van ict-infrastructuur, helpdesk en ondersteuningsdiensten bij klanten ter plekke.
Het bedrijf telt wereldwijd tweeduizend medewerkers; het contract met Atos betekent gelijk een forse uitbreiding in Nederland.