Avanade heeft Henkel AG geholpen bij hun digitale transformatie met de implementatie van cloud-, unified communications- en collaboration-oplossingen op basis van Microsoft Office 365. Henkel AG is een internationaal bedrijf dat opereert vanuit drie businessunits: Laundry & Home Care, Beauty Care en Adhesive Technologies. Het grootschalige project is in dertien maanden afgerond, twee maanden eerder dan door beide partijen vooraf geanticipeerd.
Met 47.000 werknemers in 120 landen had Henkel AG een modern communicatie- en samenwerkingsplatform nodig om hun internationale samenwerking te verbeteren. Om dit te bereiken implementeerde Avanade het gehele Microsoft Office 365 pakket, bestaande uit digitale technologieën en diensten, waarmee medewerkers overal en vanaf elk mobiel apparaat toegang hebben tot realtime data.
De oplossing zorgde voor verbeterde productiviteit en reductie van kosten. Daarnaast zorgde Microsoft Office 365, inclusief Exchange Online, Lync Online, Sharepoint Online en het Office 365 Proplus client, voor een betere interactie tussen de werknemers. De samenwerking is dynamischer geworden met meer dan vijftig terabytes cloudopslag, zeshonderd Team Rooms en vijftienhonderd wereldwijde applicaties die uiteindelijk de ejfduizend Lotus Notes databases zullen vervangen.
Het project is in dertien maanden afgerond. De implementatie en activatie is afgerond met een failure rate van minder dan 2 procent. Henkel ziet de sterke en snelle acceptatie van gebruikers als een indicator van een succesvol project. Henkel maakte het gebruik van Office 365 e-mail verplicht, maar binnen een aantal maanden gebruikte de helft van alle medewerkers ook Lync Online.