Channelweb is de informatiebron voor het Nederlandse IT reseller- en distributiekanaal. De website biedt branchespecifieke informatie d.m.v. achtergrondartikelen, praktijkcases en nieuwsartikelen. Daarmee is Channelweb het platform om op de hoogte te blijven van de laatste trends en ontwikkelingen binnen het IT – distributiekanaal.
De doelgroep bestaat hoofdzakelijk uit resellers en distributeurs werkzaam in de IT-branche. Dit zijn voornamelijk hardware- en/of software distributeurs en resellers die zich informeren over de laatste ontwikkelingen om zo desgewenst verkoopstrategieën bij te stellen.
Bereik
Channelweb heeft een hoog bereik onder beslissingsbevoegden, ruim 43% van de bezoekers is onderdeel van het Algemeen Management. Omdat het platform zich richt op verkoopgeoriënteerde organisaties is het bereik onder werknemers met een verkoopfunctie aanzienlijk. Zowel het management als verkoopgerichte werknemers zijn gebaat bij achtergrondartikelen en praktijkcases die het beslissingstraject ondersteunen. De gemiddelde leeftijd van de bezoeker ligt tussen de 35 en 49 jaar, waarvan ruim 80% man met een prominent opleidingsniveau. Driekwart van de bezoekers bezoekt Channelweb rechtstreeks waarmee de website beschikt over een zeer loyale doelgroep.
Redactionele pijlers
De redactionele pijlers van Channelweb zijn specifiek gericht op IT-resellers en biedt lezers een brede scope aan onderwerpen. Naast het brengen van het laatste nieuws uit de branche richt de site zich op marktontwikkelingen, markttrends en distributiestrategieën. Naast deze informatieve pagina’s is er ook ruimte voor opinie en debat waar bezoekers zelf kunnen reageren op bepaalde onderwerpen en artikelen kunnen achterlaten.