Telecomaanbieder T-Mobile en Mitel, een Canadese leverancier van zakelijke communicatie, zijn een strategisch partnerschap aangegaan. Het gaat om een nieuw product, Cloud&Clear, wat voor het mkb de overstap naar cloud services mogelijk maakt. T-Mobile levert het netwerk en Mitel wordt ingeschakeld voor de bereikbaarheidsfunctionaliteiten.
Volgens Milan Ruzicka, marketingdirecteur van T-Mobile, is het mkb terughoudend om cloudoplossingen met betrekking tot telefonie te implementeren. Dit omdat de huidige oplossingen niet flexibel genoeg zijn. T-Mobile is een partnership met Mitel aangegaan om de vaste en mobiele telefonie van een het midden- en kleinbedrijf flexibel en stapsgewijs te integreren op de cloud. Dit doen zij met Cloud&Clear. Hierbij kunnen lopende (mobiele) contracten bij een concurrerende provider direct worden opgenomen in de dienst. De organisatie bepaalt zelf welke plekken, wanneer worden geïntegreerd.
‘Cloudintegratie is een trend die veel kansen met zich meebrengt. Vooral met de opkomst van het nieuwe werken’, legt Ruzicka uit. ‘Dit vraagt de flexibiliteit om iedere werknemers te kunnen bereiken’. Cloud&Clear heeft daarom vier gebruikersprofielen samengesteld, die zijn afgestemd op de werksituatie van werknemers: zowel vaste lijnen als mobiele verbindingen. Elk profiel wordt vervolgens per werknemer gepersonaliseerd op basis van het belgedrag.
T-Systems
Voor Cloud&Clear is T-Mobile een partnerschap met Mitel aangegaan. Dit omdat laatstgenoemde volgens de telecomprovider de grootst groeiende partij van zakelijke communicatie op de Nederlandse markt zis. Ruzicka: ‘Mitel behoort in Nederland tot de topspecialisten in bedrijfstelefonie en unified communication. Daarom zijn we de samenwerking met deze partij aangegaan.’ Zusterbedrijf T-Systems viel buiten de boot. ‘T-Systems richt zich alleen op de grootbedrijven. Zij hebben geen oplossingen voor het mkb. Met Cloud&Clear richten wij ons juist op het midden- en kleinbedrijf. Mitel is hierin gespecialiseerd’, aldus de marketingdirecteur.