HintTech, aanbieder van technische digitale marketingdiensten, gaat samen met de Amerikaanse branchegenoot Tahzoo uit Washinton DC. De bedrijven zullen verder gaan onder de naam Tahzoo. Het Delftse HintTech verkrijgt op deze manier de gewenste uitbreiding op de Amerikaanse markt, waar de groei van de vraag naar ict-marketingdiensten het hoogst is.
Het nieuwe Tahzoo zal door het samengaan meer dan verdubbelen in omzet, waardoor het naar eigen zeggen een van de grootste onafhankelijke technisch webbureaus in de VS wordt. Volgens Brad Heidemann, de algemeen directeur van Tahzoo, zoeken bedrijven naar een ander type adviseur op het gebied van online diensten. ‘Zo’n partner moet niet alleen het probleem van de klant begrijpen, maar moet waarde toevoegen door met behulp van de slimmer wordende marketingtechnologie de content en context om te zetten naar relevante contextuele ervaringen.’
Egbert Hendriks, mede-oprichter HintTech, kocht begin dit jaar de andere aandeelhouders van HintTech uit en nam het roer over bij het Delftse bedrijf. Hendriks gaf aan alleen leiding te willen geven aan de versnelde internationalisering van HintTech. Inmiddels, een paar maanden later, kiest hij er voor om dit doel te bereiken middels het samengaan met een branchegenoot. In het nieuwe fusiebedrijf Tahzoo vervult hij de rol van strategisch directeur.
Tahzoo ontwikkelt, implementeert en integreert de aangeboden oplossingen inclusief webcontentmanagement, digital asset management, customer relationship marketing, marketing automation en e-commerce.