Telecomleveranciers Voys en Call-in-one zijn een strategische samenwerking gestart op het gebied van beheerdiensten op het gebied van cloudtelefonie. De twee Groningse bedrijven bundelen hun krachten op het gebied van VoIP-telefonie voor de grootzakelijke markt in de joint venture Voys One. Op termijn ligt er een fusie tussen beide partijen in het verschiet.
De overeenkomst met Call-in-one is voor Voys de eerste stap naar de grootzakelijke markt sinds de oprichting in 2006. Tot nu toe was het bedrijf vooral gericht op het midden- en kleinbedrijf. Voys zegt echter steeds meer te maken te krijgen met grotere klanten. De samenwerking met Call-in-one vervult de behoefte om aan een hoogwaardige oplossing voor grotere en complexere telefonievraagstukken te kunnen voldoen. Call-in-one biedt Voys toegang tot zijn telefonieplatform Mitel en Mitel-engineers.
Call-in-one bedient sinds 1 mei 2011 de grootzakelijke markt. Klanten van het bedrijf zijn organisaties met complexere telefonievraagstukken, zoals call centers, organisaties met grote klantenservices en bedrijven die hoge eisen stellen aan hun telefonie, mail en chat. Voor de Mitel-specialisten van Call-in-one is het marktbereik van Voys en de gedeelde visie de belangrijke reden om de samenwerking aan te gaan. Ook kan het bedrijf door samen te werken meer draagkracht bieden en de continuïteit van zijn diensten beter waarborgen.
In de nieuwe besloten vennootschap Voys One werken adviseurs van beide bedrijven samen met de ontwikkelaars van het Mitel-telefonieplatform en begeleiden bij klanten het implementatietraject vanaf het adviesgesprek tot implementatie, oplevering en nazorg.