SAP-dienstverlener Mybrand zag in 2014 de netto-omzet met 4,8 procent stijgen naar 27,4 miljoen euro. In 2013 daalde de omzet (26,2 miljoen) nog met 3,2 procent ten opzichte van 2012 (circa 27,1 miljoen euro). Daarmee heeft het bedrijf uit Geertruidenberg het niveau van 2012 weer bereikt en is daar zelfs wat bovenuit gestegen. Voor 2015 verwacht het bedrijf opnieuw groei.
Deze groei heeft Mybrand met name gerealiseerd door het vergroten van zijn marktaandeel en uitbreiding van het dienstenportfolio op het gebied van test- en kwaliteitsmanagement.
Het bedrijfsresultaat kwam in 2014 uit op 2,2 miljoen euro. De solvabiliteit is gestegen naar 51,5 procent, met een eigen vermogen van 6,2 miljoen euro. Hiermee heeft Mybrand in 2014 een stevige basis gelegd voor verdere groei in 2015. Daarbij wordt gemikt op clouddienstverlening, maar ook op groei in de licentie gerelateerde omzet, stelt het bedrijf.
Volgens Mybrand vertaalt de hoge klanttevredenheid zich in diverse contractverlengingen. Alle klanten waarvan de contractperiode afgelopen jaar afliep, hebben ervoor gekozen hun contracten te verlengen, vaak voor een periode van vijf jaar.
In 2014 is het aantal medewerkers uitgebreid met 24 personen tot rond de tweehonderd, waarmee het kennisniveau in het bedrijf verder is verstevigd. ‘In 2015 bestaat Mybrand tien jaar. We zijn er trots op dat Mybrand in deze periode een stabiele groei en steeds hogere kwaliteit heeft laten zien, ook tijdens moeilijke economische omstandigheden’, zegt financieel directeur Paul Poppelaars.